Životopis po mateřské a delší nezaměstnanosti

0


I když jste si nastudovali, jak správně napsat životopis po mateřské, v praxi se přesto může stát, že s psaním toho vašeho máte problém.  A ne jeden! Může vás zaskočit například správná formulace slov, jak vyplnit mezery mezi jednotlivými zaměstnáními a připadá vám, že nic neumíte. Trápí vás, že jste doma už rok nezaměstnaný? Měl jste prozatím pouze jednu práci? Vracíte se po mateřské nebo máte víc zaměstnání? Dobře napsaný životopis vám otevírá dveře k dalšímu kolu výběrového řízení.

V překonání těchto problémů vám může pomoci, když v životopise vyzdvihnete vaše pozitiva.

Životopis po mateřské není snadné napsat, jak tedy na to?

Zdůrazněte své kvality, zkušenosti a dovednosti, i ty, které jste nabyla v domácnosti, ve škole nebo kurzy, které jste podstoupila. Ukažte jak vás čas strávený na mateřské změnil k lepšímu, že jste zodpovědnější, sebejistější, máte větší přehled atd. Co se určitě cení, je vaše nadšení pro danou práci a pozitivní přístup, právě tohle může hrát velkou roli při rozhodování o vašem přijetí.

Příklad: osobní asistentka

Profil osobnosti: spolehlivá, pečlivá a pracovitá asistentka s dobrou znalostí PC a rozsáhlými organizačními schopnosti. Dokáže odvádět kvalitní práce samostatně i jako člen týmu.

Klíčové zkušenosti:

  • Výborně ovládá programy Word, Excel Outlook
  • Profesionální vystupování i do telefonu
  • Kreativní a spolehlivá členka týmu

Byl jsem doma víc než rok nezaměstnaný – jak to do životopisu uvést?

Upoutejte pozornost na své klady, nezmiňujte své slabé stránky. Pokud jste byli na brigádě, zmiňte se o praxi, zkušenostech nebo také o kurzech, které jste absolvovali.

Příklad: zdravotní sestra – pečovatelka

Pracovní cíl: zodpovědná osoba s poradenskými schopnostmi a rozsáhlými zkušenostmi s péčí o druhé hledá místo, které jí umožní pracovat s lidmi, pomáhat jim řešit problémy a dosahovat optimálních cílů.

Klíčové schopnosti:

  • Poradí a pomůže lidem s traumatickými zážitky
  • Umí povzbudit a motivovat druhé
  • Připraví a podpoří lidi během životních změn
  • Umí pracovat s počítačem

Měl jsem prozatím pouze jediné zaměstnání

Uveďte vaše veškeré zkušenosti a schopnosti, kterých jste doposud využili, a které jste získali při realizaci vaší dobrovolné činnosti nebo zájmů, tím svou praxi rozšíříte. Dobré je také použít akční slovesa.

Příklad: Asistentka oddělení

Profil osobnosti:  spolehlivá, pracovitá se smyslem pro pořádek a rozsáhlými znalostmi kancelářské praxe.

Klíčové schopnosti:

  • Státní zkouška ze psaní na stroji – 230 úderů za minutu
  • Státní zkouška z těsnopisu – 120 slov za minutu
  • Perfektní znalost programů Word, Excel, PowerPoint, Outlook
  • Vyřizování veškeré příchozí a odchozí korespondence
  • Zařizování, koordinace a časové rozvržení všech schůzí v rámci oddělení-

Mám víc než jednu práci

Shrňte hlavní témata kariéry a své schopnosti utřiďte do samostatných skupin. Pokud jste všestranní, zvolte ty schopnosti, které se nejvíce hodí pro práci, o kterou žádáte.

Příklad: vedoucí kavárny a obchodu s kávou

Profil osobnosti: energický, přizpůsobivý a všestranný s hodnotnými zkušenostmi s řízením prodeje a obchodu. S flexibilním přístupem a dobrými komunikačními schopnostmi na všech úrovních, díky čemuž dokáže zajistit kvalitní týmovou práci.

Pracovní cíl: místo v oblasti obchodu, kde zhodnotí své vynikající obchodní zkušenosti

Klíčové dovednosti:

  1. Obchod:
  • Jedná s distribučním oddělením a zajištuje zákaznické služby
  • Zhotovuje čtvrtletní analýzy pro ředitelství
  • Vede a spravuje existující účty

2.  Vedení podniku:

  • Nákup zásob
  • Vytváření cenových struktur
  • Marketing  a propagace
  • Účetnictví
  • Řízení zaměstnanců

Další rady a tipy 2 vzory životopisu Strukturovaný životopis Jak napsat životopis


SDÍLEJTE A POMOZTE
ZNÁMÝM NAJÍT PRÁCI.

Zanechte odpověď